Hem » Volvo rankas högst för teknisk innovation bland amerikanska konsumenter

Volvo rankas högst för teknisk innovation bland amerikanska konsumenter

VOLVO

Foto av: Volvo

Volvo rankas högst för teknisk innovation bland amerikanska konsumenter.

J.D. Power har hållit sig upptagen på senare tid med att pumpa ut studier som visar vad kunderna uppskattar och vad de inte gör om sina bilar. Efter den senaste analysen avseende varumärkeslojalitet och initial kvalitet har dataanalysföretaget och konsumentinformationen utfärdat en ny studie. Det heter 2020 amerikanska Tech Experience Index (TXI) och visar hur bilföretag presterar när det gäller att föra ny teknik till marknaden.

Detta är faktiskt den femte upplagan av studien och kombinerar antagandet av ny teknik med hur bra (eller dåligt) den har implementerats. Volvo tog över den övergripande platsen med en indexscore på hela 617 följt av BMW (583) och Cadillac (577). När det gäller mainstream-varumärkena går titeln till Hyundai med 556, tillräckligt för att det sydkoreanska varumärket ska vinna den sjätte platsen totalt. I den andra änden av spektrumet var Mini sist med en indexpoäng på 444, med Porsche precis bakom efter att han bara fick 453.